torsdag 18 februari 2010

Heja, heja!

" Olympic champion, from Sweden...."


Parallellt med att vi hejar så mycket vi kan på de svenska deltagarna i OS genomför vi ett eget litet OS här hemma. Denna vecka är det sportlov vilket innebär 3 prinsessor hemma på heltid, inga öppna förskolor eller liknande arrangemang. Snön ligger djup utanför så förutsättningarna för att testa olika OS-grenar är mycket goda och följande har klarats av så här långt denna veckan;


1. Pulkaåkning (kanske ingen officiell OS-gren bara en säkrare variant av rodel)

2. Simning (tillhör visserligen sommardelen men ändå en OS-gren)

3. Längdskidor (utan tvekan en OS-gren)

4. Bullbak (kanske en gren på frammarsch, vad vet jag?)

5. Störtlopp på snowracer (säkrare än den gren stackars Anja tävlade i igår!)

6. Skridskor (här hanns med både konståkning och short track)

Slutligen har vi ägnat oss åt barnens favorit och min värsta gren, "riv ut och dra fram så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt-grenen". Den är mina prinsessor oslagbara i, mellansessan tar ohotad hem guldet, stora sessan och lillsessan delar på silvret. Själv tävlar jag parallellt i grenen tjat, gnat och suck-grenen och den, ska jag säga, blir man helt utmattad av!!!

Undra hur många som utmanar i kampen om guldet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar